Порядок забезпечення стандартів якості

З 12 січня 2017 року споживачі мають можливість отримувати компенсацію за неякісні послуги з електропостачання. Цього дня набув чинності Порядок забезпечення стандартів якості послуг з електропостачання, затверджений постановою НКРЕКП від 18.10.2016 № 1841, яка офіційно опублікована 12.01.2017 в газеті «Урядовий кур’єр» (випуск № 5).

Порядок був розроблений Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з метою захисту прав споживачів, яким надаються послуги з електропостачання неналежної якості, стимулювання ліцензіатів до підвищення рівня якості послуг та відповідає практиці європейських країн.

Порядок запроваджує загальні та гарантовані стандарти якості надання послуг, встановлює процедуру надання та розміри компенсацій споживачам за недотримання гарантованих стандартів.

Розмір компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг з електропостачання

Тип послуги Стандарт Розмір компенсації (без ПДВ), грн.
З дня набрання чинності Порядком до 31.12.2017 З 01.01.2018
Надання договору про приєднання та технічних умов, у т. ч.:
для стандартного приєднання 5 робочих днів 100 200
без необхідності їх узгодження з власником (користувачем) магістральних інженерних мереж (приєднання, яке не є стандартним) 15 робочих днів 100 200
у разі необхідності їх узгодження з власником (користувачем) магістральних інженерних мереж (приєднання, яке не є стандартним) 30 робочих днів 100 200
Підключення електроустановки замовника до електричних мереж (стандартне приєднання), у т.ч.:
без потреби припинення електропостачання інших споживачів 5 днів 100 200
у разі потреби припинення електропостачання інших споживачів 10 днів 100 200
Підключення електроустановки замовника до електричних мереж (приєднання, яке не є стандартним), у т.ч.:
без потреби припинення електропостачання інших споживачів 5 днів 200 400
у разі потреби припинення електропостачання інших споживачів 10 днів 200 400
Підключення електроустановок споживача після відключення (крім населення) 5 робочих днів 100 200
Відновлення електропостачання споживача після усунення порушень і оплати споживачем заборгованості, витрат на повторне підключення та збитків, завданих енергопостачальнику (для населення), у т.ч.:
у містах 3 робочі дні 100 200
у сільській місцевості 5 робочих днів 100 200
Відновлення електропостачання після перерви в електропостачанні 24 години 100 200
Надання на розгляд проекту договору про постачання електричної енергії, у т.ч.:
для споживачів (крім населення) із приєднаною потужністю до 150 кВт 7 робочих днів 50 100
для споживачів (крім населення) із приєднаною потужністю 150 кВт та більше 14 робочих днів 100 200
Технічна перевірка розрахункових засобів обліку (крім населення) 20 днів 100 200
Письмове звернення споживача місяць 100 200
Проведення експертизи приладу обліку (для населення) 20 днів 100 200

Звертаємо увагу на те, що енергопостачальник або електророзподільне підприємство сплачує споживачу (замовнику – у разі недотримання гарантованих стандартів якості з надання послуг з приєднання до електричних мереж) компенсацію за недотримання гарантованих стандартів якості послуг з електропостачання шляхом врахування суми відповідної компенсації як авансової плати за спожиту електричну енергію на наступний розрахунковий період, а в разі недотримання гарантованих стандартів під час приєднання до електричних мереж – в перший розрахунковий період після укладення договору про постачання або користування електричною енергією.

Енергопостачальник або електророзподільне підприємство зобов’язані проінформувати споживача про надання йому компенсації шляхом зазначення у рахунку на оплату електроенергії, або в «особистому кабінеті» споживача на офіційному веб-сайті енергопостачальника або електророзподільного підприємства (за наявності), або листом на офіційному бланку до завершення розрахункового періоду, у якому нараховується компенсація.

Компенсація за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг з електропостачання не надається у випадках, якщо недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг з електропостачання було спричинено доведеними:

  1. форс-мажорними обставинами;
  2. діями споживача, що призвели до затримки у наданні послуг або аварійної перерви в електропостачанні у розподільчих мережах;
  3. діями третіх осіб, що призвели до аварійної перерви в електропостачанні у розподільчих мережах;
  4. застосуванням графіків і протиаварійних систем зниження електроспоживання з метою запобігання порушенням режиму роботи об’єднаної енергетичної системи України.